דרך זאב ז'בוטינסקי 100, פתח תקווה, 49170, ישראל

בשאיבה טובה – צמיחה בתחום האינסטלציה בישראל

בשאיבה טובה - צמיחה בתחום האינסטלציה בישראל

 

סקר כח אדם של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל מציג נתונים מדהימים של עלייה ניכרת בפונים למשלח יד בתחום האינסטלציה. מתחילת שנת 2017 חלה עלייה של 32% בעוסקים בתחום, ושל 27.7% בשכירים בחברות שונות המספקות שירותי אינסטלציה ותשתיות. מה אם כן מביא לעליה המטאורית בתחום שגורם לאנשים  ללכלך את הידיים יותר מכל מקצוע אחר?

 

אז איך מתחילים? כשאנחנו מחפשים אינסטלטור שיעזור לנו לפתור בעיה, אנחנו מחפשים בעל מקצוע. וכדי להיות אינסטלטור, צריך ללמוד קורס אינסטלציה.

 

עידן רבי, נשוי+1, עוסק בתחום האינסטלציה, מספר: "קודם כל, לא היה לי שום ידע טכני לפני שהתחלתי ללמוד. רציתי לדעת איך משתמשים בכלי עבודה, איך עובדים עם הידיים" אומר עידן. "התחלתי לעבוד בחנות טמבור, שם למדתי להכיר את כל כלי העבודה, ופגשתי מגוון בעלי מקצוע. בשיחות עם אינסטלטורים הבנתי שהתחום הזה מאוד רווחי וכדאי, ונרשמתי  ללימודי אינסטלציה" מספר עידן. בדקתי באינטרנט, הלכתי לכמה מכללות שמלמדות את התחום, בסוף הגעתי למכללת אין-ליין. התרשמתי ממה שאצא איתו בסיום הלימודים, מהמעבדות, מהעבודה המעשית בקורס, ועשיתי את הבחירה שלי. אחת ההחלטות הכי טובות שעשיתי בחיים".

 

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה גם שבעלי מקצועות טכניים מרווחים כמעט 40% יותר לשעת עבודה מבעלי מקצוע פקידותי, ושבוע עבודה שלהם לרוב קצר ב 6-10% משבוע עבודה של העובדים במקצועות פקידותיים. כלומר, העיסוק במקצוע טכני משפר לעין שיעור את איכות החיים שלנו באמצעות הכנסה גבוהה יותר, ושעות עבודה גמישות יותר.

 

פנינו לבעל מקצוע וותיק בתחום האינסטלציה על מנת לבדוק מה זה באמת להיות אינסטלטור.

 

דימה מורנסקי, נשוי + 3, בעל עסק עצמאי לאינסטלציה ותשתיות: "את יום העבודה שלי אני מתחיל בסביבות 7 בבוקר, ומסיים לקראת 16-17 אחר הצהריים. בערבים אני מרצה בקורס אינסטלציה" מספר דימה. כנשאל מה משך אותו לתחום האינסטלציה שיתף דימה שהתחום נשמע לו רווחי ביותר, ולראייה דימה מנהל עסק בתחום כבר 25 שנים.

 

נזילות, פתיחת סתימות והחלפת או תיקון ברזים הם עיקר העבודה, כך מסכימים שני בעלי המקצוע. אז למה אנחנו לא מנסים לבצע את העבודות האלו לבד בבית? "יש דברים שבעל מקצוע נועד לטפל בהם, ואם לא לומדים בצורה מסודרת כיצד לבצע אותם, לא מומלץ לגשת לפתרון הבעיה" מסכם דימה. "בקורס לימוד אותנו כיצד לעבוד עם חומרים לפתיחת סתימות וגם עם כל הציוד הידני והחשמלי" אומר עידן. "יש חומרים כמו סודה קאוסטית שיכולים לגרום נזק רציני לצנרת ואפילו למשתמש עצמו. בדיוק בשביל זה עברנו הכשרה מקצועית מתאימה, כדי לדעת איך לטפל בחומרים הללו, מתי להשתמש בציוד ידני ומתי להפעיל מכונה חשמלית" מסכם עידן.

 

אז איך בוחרים איפה ללמוד קורס אינסטלציה? כמו בכל תחום אחר בחיים, עושים סקר שוק. אנחנו בוחרים את הבגדים שאנחנו לובשים, את המזון שאנחנו אוכלים, את המקומות שבהם אנו מבלים ואת בעלי המקצוע שאנחנו מזמינים על פי היכרות וניסיון אישי, המלצות מחברים ובני משפחה ואיסוף מידע רב ככל שניתן על הרכישה הפוטנציאלית. בבחירת מקום הלימודים שלנו, אנו בוחרים כיצד ייראה העתיד המקצועי שלנו - האם נלמד כל מה שיש לדעת על התחום? האם התעודה שנקבל בסיום לימודי אינסטלציה תפתח בפנינו דלתות? האם המורים שילמדו מכירים את המקצוע מדרגה ראשונה ויוכלו לשתף אותנו בחוויות מהשטח? האם סביבת הלימודים תהיה תומכת ותכלול מנהלה מסודרת שתיתן מענה לכל השאלות? והאם ניתן לפגוש אנשים שחוו את חווית הלימודים באותה המכללה ולשמוע מפיהם על התרשמותם מהבחירה שעשו? אם ענינו בחיוב על כל השאלות הללו, מצאנו את המקום הנכון להשתקע בו.

 

שאלנו את האינסטלטורים מה ימליצו לאינסטלטור המתחיל את דרכו:

 

"אני ממליץ קודם כל ללמוד קורס אינסטלציה" אומר דימה. "יש המון דברים שחשוב לדעת, כמו איך מטפלים בחומרים מסוכנים, איך לאתר נזילות ולפתוח סתימות מבלי להסתמך על מכשור חשמלי שלא תמיד ניתן לעבוד איתו עקב מגבלות של המקום או אפילו בגלל התקציב, ואיך לגשת ללקוח" אומר דימה. "אני ממליץ על רכישת ציוד ידני פשוט. הציוד הידני משרת אותך בכל מקו, בכל מטרה, ויכול לפתור את כל הבעיות. במרוצת הזמן ניתן להוסיף מכונה חשמלית לפתיחת סתימות כדי להקל על העבודה.

 

"קודם כל, למדנו שכל אינסטלטור צריך ארגז כלים מסודר עם כל המפתחות לכל סוגי הצינורות, מכונת ספירלה ידנית לפתיחת סתימות, כפפות עבודה וכל מה שנוכל להזדקק לו בקריאה סטנדרטית" אומר עידן. "בכל מקצוע אנחנו רוכשים את הציוד שנזדקק לו כדי לבצע את העבודה" אומר שמואל. "צריך להיות מוכן לכל קריאה ולטיפול בכל בעיה, לכן אני ממליץ להצטייד מראש בכל מה שתוכל להזדקק לו" מסכם עידן.

 

"פרסום באינטרנט ובמדיה החברתית מאוד יעיל היום" מוסיף דימה, "אך מומלץ לקבל גם סיוע מיועץ רלוונטי כמו בעל מקצוע שאנחנו מכירים בתחום, ואפילו גורם מקצועי שמיועד לכך". "אחת הדרכים הזולות והאפקטיביות ביותר היא להכין מגנטים, אפילו שזה נראה נדוש, אפילו אם יש עוד 2 על הדלת שאתה עומד להדביק אותם עליה. מעבר לכך פרסום באינטרנט היא הדרך החזקה ביותר לקדם את עצמך" אומר עידן.

 

ובתוך ים של בעלי מקצוע, איך הכי כדאי לך לבדל את עצמך?

 

"קודם כל תהיה אמין" אומר דימה. "תהיה ישר, אחראי והוגן, תדבר עם הלקוח ומהר מאוד תיצור לעצמך שם טוב". "אחד הדברים שלימדו אותנו בקורס הוא יחסי אנוש" אומר עידן. "לדעת איך לגשת ללקוח, להתחבר אליו, לא לגשת מיד לפתור את הבעיה ולמהר ללכת. להסביר ללקוח איך למנוע סתימה. לא לבוא ולפתוח ולהתפלל שתהיה שוב סתימה" אומר עידן. "לימדו אותנו להסתכל על התמונה הכוללת, לנתח את הבעיה. להיות סבלני בעבודה ולהשיג את התוצאות הכי טובות עבור הלקוח, כדי שתהיה לו סיבה לקרוא לנו שוב ולהמליץ עלינו למכריו" מסכם עידן.

 

רוצים לדעת עוד על תחום האינסטלציה? מחפשים דרך חדשה בחיים? רוצים מקום שבו ניתן להצליח בלימודי אינסטלציה  ולגדול בו?

 

צרו עימנו קשר ונשמח לסייע לכם בדרככם החדשה!

 

1-700-700-629

 

המכללה הטכנולוגית אין-ליין – הקריירה שלך מתחילה

 

כאן

אלפי בוגרים אינם טועים!

בוגרי הקורסים של מכללת אין-ליין השתלבו בהצלחה רבה בשוק העבודה והם מועסקים ע”י מיטב החברות והארגונים המובילים במשק הישראלי כמו תדיראן, אל על, בזק בינלאומי, רשות שדות התעופה, חברות הכבלים, הטלוויזיה החינוכית, משרד הביטחון, צה”ל ועוד.

עכשיו, נותר לך לבחור באיזה קורס אתה מעוניין להשתלב ו... קדימה להצלחה !

וקבל הכוונה מקצועית מיועץ לימודים מומחה

פתח צ'אט
מעוניינים בפרטים נוספים?
היי כאן צוות המכללה!
נשמח לעזור בכל שאלה.