דרך זאב ז'בוטינסקי 100, פתח תקווה, 49170, ישראל

תמ”ת על הזמן – הכרה בלימודיך מטעם המדינה

תמ"ת על הזמן - הכרה בלימודיך מטעם המדינה

 

"למדו בעצמכם; אל נא תחכו עד שהחיים ילמדו אתכם"    סטניסלב יז'י לץ

 

כאשר אנחנו מקבלים החלטה ללמוד מקצוע לחיים, בין אם זה המקצוע הראשון שאנו לומדים, או שאנו משנים כיוון בחיים ומחפשים הסבה מקצועית, אנחנו נחשפים למידע עצום בנושא, ולמגוון מונחים שחלקם מתגלים לנו בפעם הראשונה. כבר בתחילת החיפוש אחרי הכיוון החדש שלנו עולה המושג "קורס בפיקוח", וככל שאנחנו מעמיקים בנושא, אנחנו רואים כמה אנשים מדגישים את חשיבותו.

 

מה זה קורס בפיקוח? מי מפקח עליו? למה בכלל צריך פיקוח? ובמה זה תורם לנו, התלמידים והבוגרים של הקורס המפוקח?

 

קורס בפיקוח הוא קורס הנלמד במכללה או בית ספר פרטיים, אשר השקיעו משאבים נכבדים בכדי להפוך את הקורסים שהם מציעים לציבור לקורסים בפיקוח מדינת ישראל. הלימודים מפוקחים על ידי משרדי הממשלה השונים החל מהמבנה בו מתקיימים הלימודים, דרך כיתות הלימוד, אל תוך תוכנית הלימודים - קווי המתאר שלה ותכניה, המרצים שילמדו בקורס וכלה בתעודה שיקבלו התלמידים בגמר לימודיהם. מעבר לקורסי העשרה ותיאוריה המפוקחים באמצעות משרד העבודה והרווחה, קיימים קורסי הכשרה מקצועית המפוקחים בידי משרד הכלכלה, או בשמו המוכר יותר בקרב הציבור - תמ"ת (תעשייה, מסחר ותעסוקה).

 

מלבד היתרונות הבולטים בלמידת קורס בפיקוח, חשוב לציין כי הפיקדון לחייל המשוחרר, הניתן לכל המשרתים בשירות הצבאי, ניתן למימוש עבור לימודים בקורסים בפיקוח, מה שבהחלט מקל על מימון הלימודים למתחילים את דרכם המקצועית.

 

בנוי לתלפיות - הסטנדרט הגבוה מתחיל במכללה עצמה!

 

חגי גחזן, בעלים משותפים של חברת מיגון ואבטחה מזה 6 שנים, מרצה בקורס מיגון ואבטחה: "הסטנדרט להקמתו ותחזוקתו של מבנה לימודים ככלל וכיתות לימוד בפרט, מגיע קודם כל מהמכללה עצמה" מסביר חגי, "כל מוסד לימודים שמכבד את עצמו רוצה להשקיע ברווחת התלמידים ושיפור חוויית הלימוד כדי להבטיח את הצלחת המכללה. על מנת לאשר את קורס מיגון ואבטחה, משרד התמ"ת הגיע לביקור במכללה עם הנהלים הקבועים שלהם לאישור מבנה לימודים, ובדקו מגוון רחב של דברים, החל ממספר ומיקום פתחי האוורור בכיתה, דרך מספר העמדות והמרווח ביניהן ועד כמות וסוג הציוד שצריך להיות במעבדה שהוקדשה לנושא" מסביר חגי.

 

הסטנדרטים הגבוהים שמציבה המכללה לתחזוקת המבנה וכיתות הלימוד קובעים את רווחת התלמידים, בטיחותם במהלך העבודה המעשית והיכולת של המכללה להקנות להם את כל הידע המעשי הדרוש להם בכדי להפוך לבעלי מקצוע מוצלחים" מסכם חגי.

 

כשהמרצה טוב, הכל טוב

 

בידי מי מפקידים את בניית תוכנית הלימודים והעברתה לכיתה? כאשר המכללה עומדת איתנה והתלמידים הנרשמים מתחילים לזרום פנימה, צריך לוודא שמי שמחזיק במושכות אכן מוכשר ומוכן לכך.

 

עדי תמיר, מפקח על תחום חשמל, אלקטרוניקה ומתח נמוך במשרד התמ"ת: "בבחירת המרצה שיעביר את הקורס, המכללה שמה דגש על תכונות המרצה - החל מההכשרה שלו, וכלה בניסיון בשטח. שילוב נכון בין השניים יביא לתוצאות הטובות ביותר של התלמידים" מסביר עדי. "במקצועות מסוימים חשוב מאוד ניסיון בשטח של המרצה במקצוע אותו הוא מלמד, ובמקצועות אחרים תואר מכסה על ניסיון. אך ההעדפה הינה תמיד לניסיון מעשי" מסכם עדי.

 

תוכנית הלימודים המנצחת

 

"כאשר התחלנו לבנות מחדש את תוכנית הלימודים לקורס מיגון ואבטחה, החלטנו לבסס אותה על מודל תל"מ" מסביר חגי. חגי, הנדסאי אלקטרוניקה, הנדסאי הוראה ובעל תואר ראשון במנהל עסקים, בחר את מודל תל"מ לתוכנית הלימודים של קורס מיגון ואבטחה, לפיו ילמדו התלמידים את מה שבאמת נחוץ למקצוע על פי מה שקורה בפועל. "ערכנו ראיונות עם בעלי חברות בתחום המיגון, ניהלנו תצפיות על העבודה בפועל וראיינו את העובדים בשטח" אומר חגי. "דרך הראיונות הללו והצפייה בעבודה בפועל, הגענו לדרישות הבסיסיות לבעל מקצוע בתחום, ועל פי כך הגדרנו מה תהיה ההסמכה של התלמיד. על פי חשיבות כל היבט בעבודה, בנינו את תוכנית הלימודים בצורה כזו שתספק לתלמידים את כל הכלים להתמודד עם העבודה המעשית לאחר סיום לימודיהם, כבר במסגרת הלימודים עצמם" מסכם חגי.

 

"כאשר אנחנו מתבקשים לפקח על תוכנית לימודים, אנו בהחלט עוברים על כולה, מציעים שינויים במידת הצורך ומאשרים אותה" מסכם עדי.

 

וזאת לתעודה - לצאת לדרך המקצועית עם התעודה הנכונה

 

כאשר סיימנו את דרכנו האקדמית, אנחנו מוכנים לצאת אל עולם התעסוקה חמושים בתעודת הסמכה מטעם המכללה בה למדנו ומטעם מדינת ישראל. במה משרתת אותנו התעודה שרכשנו?

 

"השתתפות בקורסים בפקוח משרד התמ"ת, מבטיחה לתלמידים, יציאה לשוק העבודה עם כל הכלים הנחוצים לעסוק במקצוע. תלמידים שסיימו ללמוד בקורס בפיקוח, יכולים לעבוד עם חברות גדולות, מוסדות וקבלנים, גדולים שחייבים לעבוד רק עם בעלי מקצוע שהוסמכו לכך על פי חוק. כמו כן האוחזים בתעודה ממשלתית יכולים לגשת למכרזים עירוניים וממשלתיים, הם יכולים להצליח בכל מקום" אומר עדי, מפקח התחום.

 

"יש חשיבות גבוהה מאוד לפיקוח הממשלתי. הוא חיוני למכללה עצמה, כיוון שהפיקוח מציע סטנדרטים לבניה ותכנון המקום שמתאימים לכל הקורסים המקצועיים, וכאשר המכללה פועלת על פי הסטנדרטים זה משתלם כלכלית. והוא חיוני לתלמיד - שכן הפיקוח מבטיח לו שהוא ילמד בתנאים האידיאליים ויקבל תמורה מלאה לכספו. אבל מעל הכל הוא חיוני לבוגר - שכן לצאת לעולם התעסוקה עם תעודה בפיקוח, פירושו לבדל את עצמו מעל כל יתר המועמדים כאשר הוא מחפש עבודה" מסכם עדי.

 

רוצים לשמוע עוד על קורסים בפיקוח?

 

צרו עימנו קשר ונשמח לסייע לכם בדרככם החדשה!

 

1-700-700-629

 

המכללה הטכנולוגית אין-ליין - הקריירה שלך מתחילה

 

כאן

אלפי בוגרים אינם טועים!

בוגרי הקורסים של מכללת אין-ליין השתלבו בהצלחה רבה בשוק העבודה והם מועסקים ע”י מיטב החברות והארגונים המובילים במשק הישראלי כמו תדיראן, אל על, בזק בינלאומי, רשות שדות התעופה, חברות הכבלים, הטלוויזיה החינוכית, משרד הביטחון, צה”ל ועוד.

עכשיו, נותר לך לבחור באיזה קורס אתה מעוניין להשתלב ו... קדימה להצלחה !

וקבל הכוונה מקצועית מיועץ לימודים מומחה

פתח צ'אט
מעוניינים בפרטים נוספים?
היי כאן צוות המכללה!
נשמח לעזור בכל שאלה.