דרך זאב ז'בוטינסקי 100, פתח תקווה, 49170, ישראל

חיים חדשים – ללמוד מקצוע לחיים

חיים חדשים - ללמוד מקצוע לחיים

 

מה לא היינו נותנים עבור התחלה חדשה... לצאת לדרך חדשה בחיים, לבנות לעצמנו עתיד טוב יותר, בשתי ידינו, ולומר לעצמנו אחרי שהגשמנו את המטרה הזו - אני עשיתי את זה בעצמי. בין אם מדובר ביציאה לדרך עצמאית בפעם הראשונה, ובין אם בהתחלה חדשה באמצע החיים, אתם לא חייבים לעבור את הדרך לבד. למען האמת, מומלץ מאוד שלא!

 

עם כל הרומנטיקה שביציאה לעצמאות לעבר הלא נודע, בלי כיוון ברור ומטרה קל מאוד ללכת לאיבוד ולראות את החלום מתרחק. כדי להישאר ממוקדים, ולהבין לאיזה כיוון מועדות פנינו, אנחנו צריכים להבין מה אנחנו רוצים. מה משמח אותנו, מה אנחנו אוהבים לעשות, לקראת מה היינו רוצים לקום בכל בוקר. כאשר אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים לעשות, הגיע הזמן ללמוד כיצד להתפרנס מזה - הגיע הזמן ללמוד מקצוע לחיים.

 

השביל הזה מתחיל - כאן

 

ההתחלה החדשה, או השינוי המיוחל, נועדו ליצור שיפור משמעותי בחיים שלנו. אנחנו רוצים להרגיש שאנחנו על הדרך הנכונה להצלחה ולהגשמת המטרות שלנו, אבל לרוב לא יודעים מאיפה להתחיל. כדי לסדר את כל המחשבות שרצות לנו בראש, אפשר ורצוי לפנות לייעוץ מקצועי. מעבר לגופים פרטיים ובעלי מקצוע שתפקידם לעזור לנו למצוא את הדרך שלנו ולהגשים את עצמנו מבחינה מקצועית, יש מקומות וארגונים בהם תמורת תשלום סמלי, או אפילו ללא תשלום בכלל, תוכלו לקבל  הכוונה ללימודי מקצוע מותאם עבורכם. אם קיבלנו את ההחלטה ללמוד קורס מקצועי, ולהתחייב להצלחת הדרך החדשה שלנו, ניתן לפנות למכללה ללימודי מקצוע ולהיפגש עם יועץ לימודים, שיעשה לנו סדר בדברים ויעזור לנו להתכוונן אל המסלול הנכון ביותר עבורנו.

 

איילה ארז, יועצת לימודים בעלת וותק של 10 שנים וראש תחום טכני במכללת אין-ליין בפתח תקווה, מספרת על תהליך הייעוץ: "אני תמיד מבקשת מהמועמד לספר לי על עצמו, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. אני רוצה לשמוע ממנו למה הוא הגיע אלינו, לאן הוא מכוון. לאחר מכן אני עושה סוג של תיאום ציפיות" מסבירה איילה: "כשאני שומעת ממנו את כל הנתונים אני משקלת הכל יחד, ומציעה לו את הכיוון המתאים לו ביותר על פי הנתונים שלו" מסכמת איילה.

 

מכל מלמדי השכלתי? למה חשוב ללמוד את המקצוע

 

למה בכלל צריך ללמוד מקצוע במכללה ולא תוך כדי עבודה?

"כשאתה עובד בשטח ללא לימוד קודם, אתה יכול לראות את העבודה וללמוד את מה שאתה רואה" אומרת איילה. "אף אחד לא טורח ללמד אותך את התהליכים ולהבין למה עושים את הדברים. וכך למעשה אתה נשאר מאחור" מסבירה איילה. "אין לך את החופש ללמוד ולדעת הכל, ולהגיע לתוצאות הכי טובות. כשאתה לומד במכללה, אתה מבין את שורש הדברים, וזה למעשה ההבדל בין מקצוען לבין חאפר". כאשר אנחנו לומדים את כל רזי המקצוע בצורה מקיפה ומסודרת, השמיים הם הגבול.

 

לרכוש מקצוע לחיים - כמה זה עולה לנו?

 

כמו בכל דבר בחיים, צריך להשקיע כדי להרוויח. כאשר אנחנו מתחילים ללמוד קורס טכני, אנחנו משקיעים זמן על חשבון הזמן החופשי שלנו אחרי העבודה, אנחנו משקיעים מאמצים וריכוז בחזרה לספסל הלימודים, ואנחנו משקיעים כסף בהכשרה המקצועית שלנו, בתקווה שהיא תוביל אותנו רחוק. אם מסתכלים על עלויות של לימודים, לימודי מקצוע ללא ספק משתלמים יותר מלימודי תואר כללי, שברוב המקרים לא מבטיח את עתידנו ולא מקנה לנו כלים לצאת לעולם ולהתפרנס מההשקעה האדירה שביצענו. אך מעבר לכך, כאשר אנחנו בודקים מה המחירים של קורסים מקצועיים, אנחנו שוכחים לפעמים שמחיר הקורס צריך להיות משוכלל עם מה שאנחנו מקבלים בתמורה. אז איך באמת ניתן לוודא שההשקעה שלנו תישא פירות? חשוב לבדוק היטב את המקום בו אנחנו מתכוונים ללמוד, כדי לדעת שאנחנו נמצאים בידיים טובות.

 

"קודם כל, אני ממליצה תמיד להגיע למוסד הלימודים ולראות אותו. לא להסתפק בשמועות וב'מה שאמרו לי בטלפון'. לראות שאנחנו מתחברים לאנשי הצוות במקום, לראות שיש במקום מתקנים טובים כמו מעבדות מאובזרות וכיתות לימוד מסודרות, להגיע ולראות תלמידים בהפסקות, לראות אנשים מרוצים במסדרונות ולא אנשים ממורמרים" מסבירה איילה. "דבר חשוב נוסף הוא ללמוד כל מה שאנחנו יכולים על המקום - כמה וותק יש למכללה, האם היא עובדת עם גופים מוכרים כמו חברות גדולות ומוסדות ממשלתיים שנותנים בה אמון. כאשר למכללה יש יחסי גומלין עם חברות גדולות שמקבלות בוגרים שלה לעבודה אצלם, ושולחות עובדים שלהן ללמוד בה, כאשר המכללה עובדת עם ארגונים ממשלתיים שמפנים תלמידים למקום ותומכים בהם במהלך הלימודים, אשר לדעת בבטחה שמוסד הלימודים הזה יעזור לנו בעתיד לפתוח דלתות" מסכמת איילה.

 

כל הדלתות נפתחות בפנינו - להתקדם בחיים לאחר הלימודים

 

עשינו את זה - למדנו קורס מקצועי. החלום להתחלה חדשה הופך למציאות, וכעת, מצוידים בהכשרה מקיפה, אנחנו יוצאים אל העולם עם כל כלי המקצוע שרכשנו במהלך לימודינו ועם תעודה מוכרת ומוערכת. ועכשיו מה? לאן הולכים, איך מתחילים, במה בוחרים? לכל השאלות הללו צריך להיות מענה מסודר, שייכלל כבר בתחילת הדרך החדשה שבחרנו.

 

"שאלת השאלות, גם אם היא לא נאמרת אבל מטרידה את רוב האנשים, היא האם אני אלמד אבל באמת אעשה עם זה משהו, האם באמת אעבוד בתחום או אפתח עסק משלי. על זה אני יכולה לענות בביטחון מלא שיש לנו את מלוא הכלים לסייע לכל אחד להצליח בדרך שבה בחר" אומרת איילה. "אני גאה להיות חלק ממוסד לימודים שמקנה לא רק כלים חיוניים לכל מקצוע שנלמד בו, אלא גם כלים לחיים. מקום לימודים שמכבד את עצמו, צריך להבין שאנשים שמגיעים ללמוד בו זקוקים להכוונה בהשתלבות במקצוע תוך כדי הלימודים ולאחריהם. כאשר מקום הלימודים משלב בתוך הלימודים סדנאות לפתיחת עסק וקישור לארגונים ממשלתיים המסייעים בייעוץ להקמת עסק, ומתפעל מחלקת השמה המסייעת לתלמידים להשתלב בעבודה בחברות המובילות בתחום שלמדו עם תום לימודיהם או אפילו במהלכם, הוא לוקח אחריות על הצלחתם ואושרם של התלמידים. זה ההבדל בין מוסד לימודים סטנדרטי בו אתה עוד חייל בין שורותיו, לבין מוסד לימודים עם שליחות, מקום שילווה אותך לאורך כל הדרך ויעזור לך להגשים את כל המטרות שלך" מסכמת איילה.

 

מוכנים להתחיל בדרך חדשה בחיים? אנחנו גאים לעשות יחד איתכם את הצעד הראשון.

 

צרו עימנו קשר ונשמח לסייע לכם בדרככם החדשה!

 

1-700-700-629

 

המכללה הטכנולוגית אין-ליין - הקריירה שלך מתחילה

 

כאן

אלפי בוגרים אינם טועים!

בוגרי הקורסים של מכללת אין-ליין השתלבו בהצלחה רבה בשוק העבודה והם מועסקים ע”י מיטב החברות והארגונים המובילים במשק הישראלי כמו תדיראן, אל על, בזק בינלאומי, רשות שדות התעופה, חברות הכבלים, הטלוויזיה החינוכית, משרד הביטחון, צה”ל ועוד.

עכשיו, נותר לך לבחור באיזה קורס אתה מעוניין להשתלב ו... קדימה להצלחה !

וקבל הכוונה מקצועית מיועץ לימודים מומחה

פתח צ'אט
מעוניינים בפרטים נוספים?
היי כאן צוות המכללה!
נשמח לעזור בכל שאלה.