דרך זאב ז'בוטינסקי 100, פתח תקווה, 49170, ישראל

הסבה מקצועית בתקופת משבר כלכלי, הייתכן?

הסבה מקצועית בתקופת משבר כלכלי, הייתכן?

 

האם תקופת משבר כלכלי היא זמן מתאים ליצירת שינוי מהותי בקריירה? כיצד ניתן להפוך את האתגרים שמציבה לנו תקופה זו להזדמנויות?

 

לא פעם כשמדברים על הסבה מקצועית עולה במוחנו תמונה של אדם שנשחק במקצוע בו הוא עוסק, שחש כי מיצה עצמו בתפקיד וכי רק שינוי מהותי יהווה עבורו את המפתח להצלחה. האם כך הם פני הדברים? האם הסבה מקצועית היא פריבילגיה השמורה רק לבעלי יכולת כלכלית יציבה?

 

ובכן, המציאות הכלכלית שנכפתה על כולנו בשנה האחרונה, הביאה עמה לא מעט אתגרים. חלקם בדמות פיטורין, חלקם כקיצוץ בשכר וחלקם חמורים אף יותר- הכרזה על פשיטת רגל.

 

יותר ויותר אנשים מוצאים עצמם חרדים למשרה בה הם "אוחזים" או לחילופין, תרים אחר הזדמנויות חדשות שיחלצו אותם מהמצב הנוכחי. תקופת משבר לרוב טומנת בחובה הזדמנות חדשה, כיוון שזו גורמת לנו לטרוף את הקלפים מחדש ולבחון האם המקום בו אנו עומדים נכון עבורנו ומקדם אותנו לעבר המטרות שלנו.

 

רבים מאיתנו חשים כי בתקופה בה ישנו חוסר וודאות היא התקופה הלגיטימית ביותר להחליט על דרכים ליצירת שינוי. אחת הדרכים הנפוצות ביותר ליצור שינוי בחיים מתחילה לעיתים בשינוי המקצוע או בשמו המוכר- הסבה מקצועית.

 

דווקא בזמן מיתון, כאשר כופים עלינו פיטורין, או כאשר ממילא אין אנו מסופקים בתפקיד הנוכחי ולא היה לנו האומץ לקום וללכת, דווקא עכשיו שווה לבחון את ה"שטח" לקראת הסבה מקצועית שאולי היא תיצור לנו את השינוי המיוחל.

 

אז איך עושים הסבה מקצועית בחוכמה, כך שנגיע למקסימום תוצאות עם מינימום נזק?

להלן כמה טיפים שיסייעו לכם בדרך החדשה לקראת הסבה מקצועית:

 

הקשיבו לנטיות לבכם

 

רגע לפני שמתחילים לפעול בכיוון של הסבה מקצועית, עצרו רגע, נסו להבין מה לא עובד בחיים המקצועיים שלכם ומה כן עובד? נסו להבין מהו התחום אשר יגרום לכם סיפוק מקצועי רב? האם מאז ומעולם אהבתם לטפל באנשים? האם עולם המחשבים קסם לכם? או ייתכן והחוש הטכני אצלכם הוא הצד החזק? בצעו בדיקה ביניכם לבין עצמכם ונסו להגיע לתשובות הכנות ביותר.

 

שתפו בתהליך

 

שתפו את המכרים שלכם בתכנית של הסבה מקצועית. דברו עם בני המשפחה, התייעצו ונסו לקבל את מלוא התמיכה שלה אתם כה זקוקים. לא אחת, עצם השיתוף יוביל לסיעור מוחות ויסייע לכם לבחון דרכים חדשות וכיוונים חדשים עליהם לא חשבתם.

 

בצעו סקר שוק

 

לאחר שהבנתם מהו התחום בו אתם מעוניינים לעסוק, רשמו לעצמכם מהם הקריטריונים אשר יהפכו את השינוי הזה לאפשרי מבחינתכם, כגון- דרישות קבלה למקצוע, מהי המשכורת המוצעת בתחום, מהם המוסדות המכשירים למקצוע ומהן אפשרויות התעסוקה בתחום. רק לאחר בדיקת השוק, תקבלו תמונה אמיתית יותר, כך כל הסבה מקצועית שתבחרו תהפוך מעוד חלום רחוק למשהו ממשי ובר ביצוע.

 

הכינו תכנית עבודה

 

כן, כן.... כמו בכל תחום גם כאן דרושה תכנית עבודה מסודרת. כרגע, התהליך של הסבה המקצועית יהפוך להיות העבודה שלכם, או אחד הפרויקטים המרכזיים בחייכם. במסגרת התכנית של הסבה מקצועית, תציינו את המטרות שלכם, את דרכי הפעולה, הכלים בהם תשתמשו להשגת המטרות, לו"ז (מה אני עושה בכל יום על מנת להשיג את המטרה) ויעד להשגת המטרה. תכנית זו תסייע לכם לראות את כל התמונה, לפזר את הערפל ולהפיג כל חשש מפני התהליך של הסבה מקצועית.

 

התמקצעו בתחום

 

כמו בכל תחום, מקצועיות ומומחיות הן תנאי הכרחי להצלחה בתחום.

במקביל ללימודים במוסד הנבחר בו תרכשו את המקצוע המיוחל, כגון מכללה של הכשרה מקצועית, מוסד ללימודי רפואה משלימה וכו', חשוב מאוד להשתלם גם בימי עיון, כנסים וכל אירוע הקשור בתחום, במטרה להכיר את התחום על כל גווניו, להתעדכן ולא פחות חשוב, להכיר בעלי מקצוע מהתחום.

 

כעת, כשכל הכלים בעניין הסבה מקצועית מונחים בסדר בארגז הכלים שלכם, זהו הזמן להתחיל לתרגם ידע למעשים. לעיתים דווקא תקופות של אי יציבות כלכלית הן אלו אשר מניעות אותנו לאתר הזדמנויות חדשות ואולי בכך לאפשר לעצמנו חיים מאושרים ומספקים אף יותר.

 

הסבה מקצועית במכללת אין-ליין - 6 חודשים ויש לך מקצוע ביד !

 

אתם מוזמנים לבקר באתר המכללה ולבחון ממגוון קורסים מקצועיים מהמקצועות המבוקשים ביותר בשוק.

 

אנו במכללת אין-ליין פיתחנו במיוחד עבורכם מסלול מקוצר של הסבה מקצועית, תכליתי ופרקטי הנמשך כ- 6 חודשים, בסיומם תרכשו מקצוע מבוקש כשפניכם לקראת העבודה הראשונה שלכם בתחום, ולא, לא צריך בשביל זה בגרות במתמטיקה :)

 

איתך לאורך כל הדרך

 

בכל שאלה ובקשה לפרטים, תוכלו להגיע לשיחת היכרות עם אחד היועצים שלנו אשר ישמח להסביר, לפזר את הערפל ולסייע לך לאתר את המקצוע המתאים לך ביותר.

 

אנו במכללת אין-ליין נעשה הכל בכדי לסייע לך להצליח בתהליך של הסבה המקצועית, משלב הייעוץ, דרך הליווי האישי במהלך הלימודים ועד סיוע במציאת עבודה באחד הארגונים המובילים בישראל.

 

6 חודשים זוכרים? זה כל המרחק בניכם לבין אחד המקצועות המבוקשים בשוק !

 

הקש על התחום המעניין אותך ורכוש לעצמך מקצוע חדש !

 

קורסים מקצועיים איכותיים בתחום המחשבים: קורס טכנאי מחשבים

קורסים טכניים מצויינים בתחום קורס טכנאי: קורס מיגון ואבטחהקורס קירור ומיזוג אווירקורס אינסטלציהקורס טכנאי סלולארקורס מנעולן מקצועי.

קורס מקצועי טוב עושים במקום טוב

אלפי בוגרים אינם טועים!

בוגרי הקורסים של מכללת אין-ליין השתלבו בהצלחה רבה בשוק העבודה והם מועסקים ע”י מיטב החברות והארגונים המובילים במשק הישראלי כמו תדיראן, אל על, בזק בינלאומי, רשות שדות התעופה, חברות הכבלים, הטלוויזיה החינוכית, משרד הביטחון, צה”ל ועוד.

עכשיו, נותר לך לבחור באיזה קורס אתה מעוניין להשתלב ו... קדימה להצלחה !

וקבל הכוונה מקצועית מיועץ לימודים מומחה

פתח צ'אט
מעוניינים בפרטים נוספים?
היי כאן צוות המכללה!
נשמח לעזור בכל שאלה.